Merkevarer

Arcus har Nordens største portefølje av merkevarer innen vin og brennevin, og er verdensledende på akevitt. Begge forretningsområdene arbeider aktivt med forvaltning og videreutvikling av eksisterende merkevarer. Samtidig fokuseres det kontinuerlig på supplerende merkevarer gjennom nye agenturer og strategiske oppkjøp.

Bilde av Brands Innovations

Brennevinsporteføljen er i hovedsak bygget opp av Arcus' egne merkevarer, med akevittene Aalborg Taffel, Løiten, LINIE og Gammel Opland som de aller mest kjente. I tillegg kommer merkevarer som Braastad Cognac, en av Norges mest populære cognacer, og Vikingfjord Vodka, produsert av Arcus med vann fra isbreen Folgefonna. Innovativ videreutvikling av egne merkevarer, som Lysholm No52 for cocktailmarkedet eller Vikingfjords ferdigblandede drinker, er et viktig ledd i selskapets strategi.

Arcus er også en ledende aktør innen vin. Gjennom de ulike datterselskapene har Arcus til sammen 350 ulike vinagenturer, med kjente merkevarer som Masi, J.P. Chenet, Laroche, Francois Lurton og Orion Wines. I tillegg har Arcus en betydelig satsing på egenutviklede merker. Dette er viner produsert etter spesifikasjon hos Arcus, spesialtilpasset nordiske konsumenter. Både Norges mestselgende rødvin, Falling Feather, og den svenske suksessen Ruby Zin, er eksempler på hvordan innovasjon og unik kjennskap til det nordiske markedet har hjulpet Arcus til å utvikle egne og ledende merkevarer innen vin.

Bilde av Brands Innovations Wine